Region Midtjylland er med i nyt partnerskab for at udvikle en version 2.0 af målgruppeværktøjet "Sådan oplever danskerne", der bl.a. kan hjælpe kulturaktører. 

30.03.2023

Det stærke målgruppeværktøj ”Sådan oplever danskerne” videreudvikles til version 2.0 med nyt partnerskab.

"Sådan oplever danskerne" (SOD) er et unikt, databaseret målgruppeværktøj, der hjælper danske oplevelsesaktører med at arbejde segmenteret med det danske oplevelsesmarked og er udviklet af Epinion for DI Dansk Industri.

Siden lanceringen af SOD i 2021 har en lang række oplevelsesaktører taget værktøjet i brug for at kunne arbejde mere målrettet og nuanceret med afsæt i viden om danskernes oplevelsespræferencer og adfærd.

Behov for mere viden 

Feedback fra brugerne har vist, at der er et stort behov for endnu mere detaljeret viden om bl.a. segmenternes digitale adfærd og bæredygtighed, ligesom det er tid til en generel opdatering her to år efter lanceringen.

Derfor har Epinion, DI Dansk Industri, Top Attraktioner og Midtjysk Kulturakademi/Region Midtjylland indgået et partnerskab for at opdatere og videreudvikle SOD-værktøjet til version 2.0.

Med den nye version vil brugerne kunne få adgang til opdateret indsigt i segmenternes oplevelsesbehov, men der vil også være fokus på at udbygge bl.a. med viden om segmenternes digitale adfærd og holdninger til bæredygtighed.

Version 2.0 af SOD-værktøjet lanceres til efteråret, men allerede nu inviteres brugerne til at give feedback og input til den nye udgave. Epinion vil indsamle og anvende denne feedback i arbejdet med at videreudvikle værktøjet, så det fortsat lever op til brugernes behov. 

Læs mere om målgruppeværktøjet på Epinions hjemmeside.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller input til opdateringen af SOD-værktøjet, er du velkommen til at kontakte:

  • Martin Østervig Larsen, Senior Director og Head of Tourism, Culture & Places hos Epinion på mol@epinionglobal.com / 41887306.